مطالب وبلاگ

بشکه فلزی و راه اندازی خط تولید

خط تولید بشکه فلزی

معرفی بشکه فلزی

بشکه فلزی به انگلیسی Metal barrel، حجمی توخالی و به شکل استوانه است که از ورق‌های با جنس مختلف چون استیل، ورق گالوانیزه و … بنا به نوع مصرفش ساخته می‌شود.
حجم‌های مختلف بشکه، به‌کارگیری آن در انتقال سیالات مختلف در مسافت‌های دور و نزدیک را ممکن می‌کند. به‌طوری که حجم معمول این بشکه‌ها مابین ۲۰۰-۱۰۰ لیتر است و امکان جابه‌جایی از خاورمیانه تا آلاسکا را فراهم می‌سازد؛ اما در انتقال همین سیالات بین دو شهر و داخل کشور، از بشکه فلزی با ظرفیت تا ۱۰۰۰ لیتر نیز استفاده‌ می‌شود.
بشکه‌ها مطابق با استاندارد جهانی در دادوستد انواع سیال، ظرفیتی معادل ۴۲ گالن یا به طور تقریبی ۱۵۹ لیتر دارند.(بشکه فلزی و راه اندازی خط تولید)

صفحات فلزی را می توان به عنوان فلزات و آلیاژهایی به صورت صفحات تخت یا استوک ورق فلزی تعریف کرد. آنها معمولا  دارای حداقل ضخامت 0.250 اینچ هستند، اما ممکن است بزرگتر از 1/4 اینچ باشند. به طور کلی به شکل های تخت، پهن و بلند عرضه می شوند. وضعیت سطح یا پایان ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد و ممکن است شامل – نورد گرم ناهموار، صاف و صاف شده سرد، ترشی و روغن کاری شده، الماس طرح دار یا بافت، آبکاری، ضد لغزش، گالوانیزه، رنگ شده یا روکش شده باشد.

برخی از مواد متداول که در ساخت صفحات فلزی استفاده می شوند عبارتند از فولاد ضد زنگ، ویتالیوم و تیتانیوم. آنها ممکن است مستقیم، مسطح، زاویه دار، با سوراخ های گرد یا بیضی شکل، لوله ای، و با سوراخ هایی که در ردیف یا به صورت تکان خورده چیده شده باشند.

انواع صفحات فلزی

طیف گسترده ای از صفحات فلزی موجود در بازار را می توان به طور کلی به دو نوع طبقه بندی کرد:

صفحه اتصال فلزی – در یک صفحه اتصال فلزی، دندان ها توسط یک قالب مهر می خورند به طوری که در یک الگوی خاص بر صفحه عمود باشند.
صفحه ناخن فلزی – در یک صفحه میخ فلزی، میخ ها به عنوان یک بست برای گرفتن چوب استفاده می شود. الگوهای ناخن روی صفحه مشخص شده یا از آن بیرون زده شده است.
از بین این دو نوع صفحه فلزی، صفحات اتصال فلزی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات پرس که برای تولید خرپاها استفاده می شود باعث می شود تا آنها با کارایی بیشتر و سریع تر ساخته شوند.

میخ به طور کلی برای ترمیم مفاصل خرپایی استفاده می شود. این به این دلیل است که فرآیند نیلینگ بسیار کندتر از تکنیک های مورد استفاده برای صفحات اتصال است. به همین دلیل، صفحه ناخن فقط در مواردی استفاده می شود که تجهیزات اتصال دهنده های دندانه دار در دسترس نباشد. نمونه ای از این موارد شامل سایت های ساخت و ساز است که اکثر تعمیرات در آنها انجام می شود.(بشکه فلزی و راه اندازی خط تولید)

روش تولید بشکه فلزی

در ابتدای فرایند خط تولید بشکه فلزی، خطی برای تبدیل کویل ورق‌های فلزی با ضخامت‌های ۰/۶-۱/۲ میلی‌متر به شیت وجود دارد که در اینجا مطابق با استانداردهای ازپیش‌تعیین‌شده، این ورق برای جداره و درب بشکه سایز می‌شود و برش می‌خورد.

برای تولید بشکه فلزی در این مرحله، چربی‌گیری انجام می‌شود و به‌واسطه شستشو با آب گرم، سطح ورق فسفاته می‌شود که این به رنگ‌پذیری ورق در مراحل بعدی کمک می‌نماید.
پس از این مرحله‌، درب بالایی و پایینی بشکه به‌صورت دایره‌ای و بدون هیچ‌گونه برش و پرچ روی سطحش، تولید می‌شود.
در درب بالایی، پرس‌کاری برای تعبیه درب‌های تخلیه روغن انجام می‌گیرد. حال نوبت به رول فرمینگ یا شکل‌دهی ورق بدنه بشکه به‌صورت رولی یا ایجاد حجمی استوانه‌ای، می‌رسد.
ورق رول شده برای تکمیل تولید بشکه فلزی، لازم است در این مرحله از انواع جوشکاری برای تولید استفاده می‌شود و شکل استوانه‌ای‌اش را از این طریق حفظ نماید.
حال بشکه فلزی به مرحله بعد انتقال می‌یابد و با غلتک‌هایی در دو یا چند مرحله برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های روی آن یا به‌اصطلاح عام، خط‌زنی روی آن انجام می‌گیرد.

این عملیات در طرح‌های ۳ خط و یا ۶ خط بر روی بدنه بشکه فلزی صورت می‌گیرد و باعث ایجاد استحکام بیشتر بشکه فلزی و ضربه‌پذیر بودن آن، در جابه‌جایی‌های طولانی‌مدت می‌شود.
رنگ‌آمیزی مطابق با سفارش مشتری یا کاربرد خاص بشکه با استفاده از رنگ مخصوص فلزات، انجام می‌گیرد و پوشش‌های موردنیاز که در ادامه آن را بیان می‌کنیم، روی سطح بشکه می‌نشیند.(بشکه فلزی و راه اندازی خط تولید)

تست التراسونیک

یا فراصوت در تشخیص یکنواختی رنگ‌آمیزی انجام‌گرفته روی سطح، مؤثر و کاربردی است.
به‌عنوان مراحل پایانی، لازم است آب‌بندی کامل بشکه انجام پذیرد و دور و درب بشکه فلزی، با چسب مخصوص کاملاً عایق می‌شود و پس از آن تست آب‌بندی با فشار هوا، روی آن برای اطمینان از تولید بشکه فلزی مناسب، انجام می‌گیرد.
در نهایت روی بدنه خارجی رنگ‌آمیزی می‌شود و هر طرح دیگری که لازم است زده می‌شود.

انواع بشکه های فلزی از نظر تنوع

بشکه های فلزی از نظر تنوع به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند:

  • بشکه ‌های فلزی مواد غذایی
  • بشکه‌ های فلزی قیری
  • بشکه ‌های فلزی کوچک
  • بشکه ‌های فلزی استاندارد

کاربرد بشکه فلزی

کاربردهای بشکه فلزی بسیار گسترده و متنوع است. جای پای آن در صنایع مختلف همچون شیمیایی، دارویی، غذایی، معدنی، روغن و گریس، انواع کنسانتره‌ها، پتروشیمی، قیر و انواع مشتقات نفت، خیلی وقت است که باز شده و تولید بشکه فلزی را ضروری می‌کند.

تولید بشکه فلزی و به‌کارگیری آن، امکان محافظت محصولات در مقابل اشعه فرابنفش خورشید و دوام بخشیدن به آن، همچنین در مقابل تغییر دما و فشار، نقل‌وانتقال مطمئن مواد آتش‌زا، سهولت بارگیری و چینش در کانتینر و استفاده مکرر پس از تخلیه محصول را ایجاد می‌کند.

بشکه‌های دربسته، برای نگهداری دی سولفید کربن و سیالات ناسازگار با آزمون فشار بخار مایعات، گزینه مناسبی نیستند. بشکه‌های درباز با پوشش داخلی پلی‌اتیلن، در حمل و انتقال انواع کنسانتره استفاده‌ می‌شود.(بشکه فلزی و راه اندازی خط تولید)
بشکه‌های مخروطی، در نوع در باز وجود دارند و با شکل خاص خود امکان دپو مناسب محموله‌ها را فراهم می‌کند که در کاهش هزینه‌ها تا حدود ۷۵ درصد حالت عادی، مؤثر است.

حجم هر بشکه

ظرفیت بشکه فلزی باتوجه‌به نوع آن متفاوت است. حجم بشکه ‌های فلزی معمولاً بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیتر است؛ اما بشکه‌های ۱۰۰۰ لیتری نیز وجود دارد.

بشکه‌های ۴۲ گالنی استاندارد، در دادوستدهای بین‌المللی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این بشکه‌ها به‌صورت دقیق ۱۵۸.۹۸۷۳ لیتر حجم دارد.

البته نباید توقع داشت که همه مبادلات بادقت انجام شود. گنجایش استاندارد بشکه‌های نفت حدود ۱۵۹ لیتر است و در مقیاس آمریکایی، گنجایش بشکه ۴۲ گالن است.

تولید انواع بشکه های فلزی ۲۲۰ لیتری

همان‌طور که اشاره شد، ساخت بشکه های فلزی در انواع مختلف استوانه‌ای دربسته، استوانه‌ای درباز و مخروطی انجام می‌شود.

وزن بشکه ۲۲۰ لیتری فلزی از حداقل ۱۴.۹ کیلوگرم شروع می‌شود و متناسب با ابعاد تغییر می‌کند.

به‌طورکلی بشکه های فلزی در ابعاد مختلف در بازار موجود است که هرکدام وزن متفاوتی دارند.

تولید بشکه فلزی اجرا توسط پتروصدرا

راه اندازی خط تولیدبشکه فلزی توسط شرکت پتروصدرا

راه اندازی خط تولیدبشکه فلزی توسط شرکت پتروصدرا

طراحی تولید و راه اندازی و پشتیبانی خط تولید بشکه فلزی توسط شرکت پتروصدرا

شرکت پتروصدرا  خدمات زیر را به مشتریان ارائه میدهد:

1.طراحی خط تولید بشکه فلزی با توجه به مکان مورد نظر پیشنهادی توسط شما

2.فراهم نمودن مواد و لوازم  ضروری  و مورد نیاز اولیه با قیمتهای مناسب و برندهاتی معتبر برای راه اندازی خط تولید

3.ارائه و پیشنهاد منابع نیروی انسانی برای خط تولید

4.ارائه پشتیبانی فنی و مدام العمر برای تولید به منظور استفاده بهینه

با توجه به اصل اشتراک ریسک و اشتراک منافع، شرکت ما مایل به همکاری با کارخانه ها یا افرادی است که قصد دارند در صنعت بشکه سازی فعالیت کنند. فلسفه همکاری ما این است: کیفیت، صداقت، و برد-برد.

شرکت پترو صدرا، با سابقه چندین ساله در زمینه طراحی، و راه اندازی خطوط تولید بشکه فلزی  یکی از معتبرترین و پیشروترین شرکت‌ها در این صنعت به شمار می‌رود.

این شرکت با استفاده از تجهیزات مدرن و تکنولوژی‌های پیشرفته، طیف وسیعی از دستگاه‌های خط تولید بشکه فلزی  را برای کاربردهای مختلف در صنایع گوناگون  ارائه می‌دهد.

پترو صدرا، با ارائه انواع دستگاه های مورد نیاز خط تولید بشکه فلزی  با کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش عالی، به عنوان انتخابی مطمئن برای صنایع مختلف شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *