مطالب وبلاگ

خط تولید بشکه قیر و روغن صنعتی

خط تولید بشکه قیر و روغن صنعتی

روش تولید بشکه

ابتدا محصولات جهت تولید مقاطع دایره ایی بر دو قاعده استوانه و پوسته ای حلقوی قرار می گیرند که ارتفاع استوانه را تعیین می کنند. بر اساس همین مورد در طرح توجیهی تولید بشکه فلزی سه خط تولید با عنوان های درب های بالا و پایین بشکه، جداره بشکه و ادغام درب ها و جداره بشکه فلزی در نظر گرفته می شود. روند تولید بشکه ها در کارخانه های تولید کننده به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک انجام می شود. لازم به ذکر است فرایند تولید تمامی شرکت های تولید کننده مشابه یک دیگر می باشد؛ زیرا این طرح با توجه به رنگ درخواستی بشکه سازان منجر به زیبایی و انحصاری شدن آن می شود.
  • در مرحله اول ساخت بشکه ها، در خط کویل به شیت ورق های فلزی با ضخامت 0.1 تا 6.2 میلی متر حاصل می شود. پس از آن بر اساس استانداردهای کنترل شده ورق برای جداره و درب بشکه اندازه گیری شده و برش می خورد.
  • در مرحله دوم چربی زدایی ورق ها انجام می شود و به وسیله شستشو با آب گرم سطح آن ها فسفاته می گردد تا رنگ پذیری ورق را در مراحل پایانی راحت تر کند.
  • مرحله سوم با تولید درب بالایی و پایینی بشکه به شکل دایره ای و بدون هیچ برش و پرچ بر روی سطح آن، همراه است. تنها در درب بالایی پرس کاری جهت تعبیه درب های تخلیه روغن صورت می گیرد
  • در مرحله بعد نوبت به رول فرمینگ یا فرم دهی ورق بدنه به صورت رولی یا استوانه ای می رسد. در این شرایط برای تکمیل این مرحله از انواع جوشکاری استفاده می شود تا شکل خود را حفظ کند.

تولید بشکه فلزی قیر و روغن

  • سپس بشکه تولید شده به خط بعدی انتقال داده می شود و به وسیله غلتک هایی در دو یا چند مرحله برجستگی یا فرو رفتگی (خط زنی) بر روی آن ها انجام می شود. این عملیات در 3 خط یا 6 خط جهت ایجاد استحکام بیشتر بشکه ها و ضربه پذیر بودن آن ها برای نقل و انتقالات با مسافت طولانی صورت می گیرد.
  • بعد از خط زنی، عملیات رنگ آمیزی مطابق با سفارش مشتری و با استفاده از رنگ مخصوص فلزات انجام می شود.
  • جهت تشخیص یک نواختی رنگ آمیزی تست التراسونیک بر روی آن انجام می شود.
  • در مرحله پایانی آب بندی بشکه در دستور کار قرار می گیرد و با استفاده از چسب مخصوص درب و دور بشکه را عایق می کنند. آزمایش آب بندی نیز با استفاده از فشار هوا بر روی آن جهت اطمینان از تولید کاربردی است.
  • در نهایت بدنه خارجی بشکه فلزی رنگ آمیزی شده و با طرح های دلخواه عرضه خواهد شد.
خط تولید بشکه قیر و روغن صنعتی

خط تولید بشکه قیر و روغن صنعتی اجرا توسط پتروصدرا

 

انواع بشکه فلزی

 

انواع بشکه فلزی در بازار وجود دارد که وجه تمایز آن‌ها در وزن، ظرفیت و نوع پوشش روی سطح آنها است که عموماً سطح داخلی بشکه، مدنظر و موردتوجه‌تر است.

بشکه‌ها از نظر شکل ظاهری، در انواع استوانه‌ای دربسته، درباز یا رینگی و مخروطی موجود است.

کارخانه‌های داخلی، قابلیت تولید انواع بشکه فلزی برای کاربردهای صنایع غذایی، قیری و روغنی را دارند. مشخصات بشکه‌های مختلف در زیر به تفکیک شکل ظاهری آورده شده است:

بشکه های فلزی از نظر تنوع به دسته ‌های مختلف تقسیم بندی می ‌شوند:

  • بشکه ‌های فلزی مواد غذایی
  • بشکه‌ های فلزی قیری و روغنی
  • بشکه ‌های فلزی کوچک
  • بشکه ‌های فلزی استاندار

 

خط تولید بشکه قیر و روغن صنعتی

خط تولید بشکه قیر و روغن صنعتی اجرا توسط پترو صدرا

کاربرد بشکه فلزی

کاربردهای بشکه فلزی بسیار گسترده و متنوع می باشد. استفاده از آن در صنایع مختلف مانند شیمیایی، دارویی، غذایی، معدنی، روغن و گریس، انواع کنسانتره‌ها، پتروشیمی، قیر و انواع مشتقات نفت، به صورت طولانی مدت رواج پیدا کرده است.

خرید بشکه های فلزی امکان محافظت از محصولات مختلف را در برابر ضربه، اشعه، تغییرات دما و فشار، انتقالات مواد آتش زا، سهولت بارگیری و چینش در کانتینر و استفاده دوباره را به بشکه سازان و صادر کنندگان می دهد.

لازم به ذکر است بدانید بشکه‌ های فلزی در بسته جهت نگهداری دی سولفید کربن و سیالات ناسازگار با آزمون فشار بخار مایعات، گزینه مناسبی نیستند. بشکه‌ های در باز با پوشش داخلی پلی ‌اتیلن، در نقل و انتقالات انواع کنسانتره استفاده‌ می‌ گردد.

همان طور که گفتیم بشکه‌ های مخروطی، در نوع در باز وجود دارند و با شکل خاص خود امکان دپو مناسب محصولات را فراهم می سازد که در کاهش هزینه‌ ها تا حدود ۷۵ درصد حالت معمول، اثرگذار می باشد.

نگهداری و استفاده

نگهداری و استفاده از بشکه فلزی دارای اصول خاصی است که در ادامه به آن اشاره می‌شود:

  • در محیط های سر پوشیده و عاری از رطوبت جهت ممانعت از زنگ ‌زدگی و آلودگی قرار می ‌گیرد.
  • در هنگام نگهداری از بشکه‌های در بسته سرپیچ رینگی بسته شود.
  • بشکه کاملاً پر نشود که انبساط مایعات در گرما، باعث ایجاد مشکلات نشود.
  • در نهایت با توجه ‌به پوشش محیط داخلی بشکه ‌ها، به زمان نگهداری آن توجه شود. به‌ طور مثال بشکه در محیط حاوی فنولیک یا اپوکسی فنولیک، به مدت ۶ ماه و در محیط دارای الکید ملامین، به مدت ۳ ماه و در فضای فاقد رنگ، به مدت ۱۵ روز قابلیت نگهداری دارد.

 

ویژگی‌های خط تولید بشکه فلزی

خطوط تولید به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هستند، که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، تضمین کننده‌ی بهره‌وری بالا و کیفیت بی‌نظیر محصولات هستند.

این خطوط شامل مجموعه‌ای از ماشین‌آلات پیشرفته مانند خط کویل به شیت، خط تولید درب بالا و پایین بشکه، پرس‌های پرچ تری شو، ماشین رول فرم بشکه، فیکسچر و ماشین جوش بشکه، ماشین فلانچر بشکه، ماشین خط زن بشکه، ماشین سیمر بشکه و ماشین تست آب بندی بشکه می‌باشد.

ظرفیت تولید 2000 بشکه روغنی یا 3000 بشکه قیری در هر شیفت را دارا هستند، که این امر به شما کمک می‌کند تا با نیازهای بازار همواره همگام شوید.

بشکه ها هر کدام با دارا بودن مشخصات و جنس های متفاوت برای نگهداری مواد مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع انواع بشکه های فلزی شامل بشکه ‌های فلزی مواد غذایی، بشکه‌ های فلزی قیری، بشکه ‌های فلزی کوچک و بشکه ‌های فلزی استاندارد هستند. البته حجم هر کدام از این بشکه ها متفاوت است. ماده اولیه برای ساخت آن ها نیز می تواند از ورق های روغنی، گالوانیزه و استیل باشد. در این بین محصولات گالوانیزه مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی، زنگ زدگی و حرارت داشته که استفاده از آن ها را برای ساخت بشکه ها راحت تر ساخته است.

ورقهای استفاده شده در تولید بشکه

از سوی دیگر ورق های استیل با داشتن استحکام بسیار بیشتر در برابر این عوامل نسبت به ورق های گالوانیزه و روغنی، در ساخت بشکه ها مورد استفاده قرار می گیرند، اما قیمت بالاتری را به خود اختصاص می دهند. محصولات روغنی و گالوانیزه نیز با داشتن قابلیت رنگ پذیری و انعطاف پذیری گزینه های مناسب تری به شمار می آیند. با این وجود استفاده از هر متریال بستگی به بشکه ساز و کاربرد نهایی بشکه های فلزی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت ورق های روغنی، گالوانیزه و استیل می توانید با کارشناسان شرکت پتروصدرا  تماس حاصل نمایید.

سخن پایانی

در پایان باید گفت بشکه های فلزی اجسامی استوانه ای و توخالی هستند که در انواع و جنس های مختلف تولید می شوند. کاربرد این بشکه ها برای نگهداری و انتقال مایعات، سیالات، نفت و … می باشد که برای صادرات و نقل و انتقالات نیز مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال این محصولات باید مشخصات مهمی را دارا باشند که از جمله آن ها می توان به استحکام مناسب در نقل و انتقالات، یک بار مصرف نبودن و قابلیت استفاده برای چند بار، مقاومت در برابر حرارت، رطوبت، زنگ زدگی و خوردگی، وزن مناسب و سبک اشاره کرد.

شرکت پترو صدرا، با سابقه چندین ساله در زمینه طراحی، و راه اندازی خطوط تولید بشکه فلزی قیری روغنی    یکی از معتبرترین و پیشروترین شرکت‌ها در این صنعت به شمار می‌رود.

این شرکت با استفاده از تجهیزات مدرن و تکنولوژی‌های پیشرفته، طیف وسیعی از دستگاه‌های خط تولید بشکه پرکن   را برای کاربردهای مختلف در صنایع گوناگون  ارائه می‌دهد.

پترو صدرا، با ارائه انواع دستگاه های مورد نیاز خط تولید بشکه پرکن  با کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش عالی، به عنوان انتخابی مطمئن برای صنایع مختلف شناخته می‌شود.

مشاوره و ثبت سفارش 

برای مشاوره  با همکاران ما در شرکت پترو صدرا با شماره تماس  28426043-021  تماس حاصل نمایید.

همچنین با آدرس ایمیل [email protected] میتوانید با ما در ارتباط باشید.

همکاران ما در واتساپ و تلگرام هم آماده برقراری ارتباط آنلاین  با شما کارفرمایان محترم هستند.

با امید انتخاب درست و  مطمئن شما و  پشتیبانی همه جانبه از طرف ما

تنوع در انتخاب، کیفیت در عملکرد شرکت پتروصدرا

پتروصدرا حامی  تولید ایرانی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *