مطالب وبلاگ

خط تولید بشکه پرکن

خط تولید بشکه پرکن
دستگاه پرکن بشکه  برای پر کردن انواع بشکه های فلزی و پلاستیکی در سایز های مختلف بکار میرود.(خط تولید بشکه پرکن )
این دستگاه دارای نازل های ثابت و متحرک است که برای جلوگیری از کف کردن در زمان پر کردن بشکه ها، نازل های بلند در آنها به کار می رود که همراه با پر شدن مایعات درون بشکه،
نازل نیز بالا می آید.

در کارخانجاتی که تولید کننده مواد به صورت مایع هستند شکل بسته بندی از تنوع متعددی برخوردار است، از جمله این بسته بندی ها می توان به بشکه های ۲۲۰ لیتری اشاره نمود .

شرکت پتروصدرا  با  راه اندازی خط تولید بشکه پرکن که  این وسیله شامل دستگاه پرکن مایعات است که می تواند انواع مایعات از جمله آب، شربت، عرقیجات، آب رادیاتور ، روغن های خوراکی، روغن های صنعتی و از این دست محصولات را داخل بشکه پر کند.
دستگاه پرکن بشکه دارای یک پمپ با دبی بالا می‌باشد که راندمان پرکردن بشکه را بالا ببرید. بشکه ها بصورت پالتی یا تکی توسط کارگر یا لیفتراک روی نوارنقاله رولیکی قرارداده می‌شوند
و هنگامیکه به نقطه مورد نظرمی‌رسند توقف می‌کنند. نازل داخل بشکه هدایت میشود و با دستور فرمان PLC اقدام به پرکردن بشکه می‌کند. پس از پر شدن بشکها و بسته شدن درب آن نوارنقاله حرکت میکند و با شیب ملایم که برای آن در نظرگرفته شده روی زمین انتقال داده می‌شود ، در این حالت میتوان بشکه ها را به لیفتراک جا به جا کرد.
کار کردن با دستگاه بشکه پرکن بسیار آسان بوده و با فشار کم دست بشکه ها به راحتی بر روی رولیک آن حرکت می نماید .

 

خط تولید بشکه پرکن

خط تولید بشکه پرکن اجرا توسط پتروصدرا

نازلهای دستگاه خط تولید بشکه پرکن

دستگاه بشکه پرکن دارای نازل های ثابت و متحرک است که برای جلوگیری از کف کردن در زمان پر کردن بشکه ها، نازل های بلند در آنها به کار می رود که همراه با پر شدن مایعات درون بشکه، نازل نیز بالا می آید.

در دستگاه پرکن بشکه ،برای راحت کردن کار اپراتور و محدود نبودن حجم برای پرکردن،بر روی دستگاه تایمر نصب می گردد.با توجه به زمان پر شدن ظروف زمان را بر روی دستگاه تنظیم میشود و کار انجام می شود.و ظروف از حجم 10 لیترالی 200 لیتری را به این روش می توان پرکرد.

تجهیزات دستگاه

این دستگاه مجهز به سیستم کنترلر و نمایشگر توزین است که وزن دقیق مایعات را برای اپراتور مشخص می کند. در کارخانه های صنعتی توزین مایعات اهمیت زیادی دارد.
هچنین دارای خروجی RS232 است که به راحتی می توان آن را به سیستم رایانه متصل کرد. در نتیجه مدیریت دستگاه بشکه پر کن با کامپیوتر انجام می شود.
با کمک این دستگاه راندمان پرکردن بشکه را بالا می رود زیرا مجهز به تابلو کنترل و دارای خروجی فرمان برای پمپ می باشد.دستگاه بشکه پر کن دارای سیستم کنترل توزین مواد در دو حالت Corse و Fine می باشد.

دستگاه پرکن بشکه دارای یک پمپ با دبی بالا می‌باشد که راندمان پرکردن بشکه را بالا ببرید. بشکه ها بصورت پالتی یا تکی توسط کارگر یا لیفتراک روی نوارنقاله رولیکی قرارداده می‌شوند و هنگامی که به نقطه مورد نظرمی‌رسند توقف می‌کنند. نازل داخل بشکه هدایت میشود و با دستور فرمان PLC اقدام به پرکردن بشکه می‌کند. پس از پر شدن بشکها و بسته شدن درب آن نوارنقاله حرکت میکند و با شیب ملایم که برای آن در نظرگرفته شده روی زمین انتقال داده می‌شود ، در این حالت می توان بشکه ها را به لیفتراک جا به جا کرد.

موارد استفاده خط تولید بشکه پرکن

بشکه پرکن برای پرکردن انواع مایعات رقیق و غلیظ در داخل بشکه، با ظرفیت های مختلف طراحی و ساخته شده است. با استفاده از این دستگاه می توان انواع مایعات شیمیایی همانند روغن های صنعتی، فرآورده های نفتی، انواع حلال های شیمیایی و مواد شوینده را به داخل بشکه های 220 لیتری پر نمود.

یکی از ظروفی که برای بسته بندی مایعات با حجم بالا استفاده می شود، بشکه 220 لیتری است. این بشکه ها برای پر شدن با سرعت و دقت بیشتر به دستگاه با مکانیسم خاص خود نیاز دارند.

انواع مایعات خوراکی، غیر خوراکی و صنعتی با دستگاه پرکن بشکه 220 لیتری در بشکه ها پر می شوند. سیستم لودسل برای اندازه گیری وزن مایعات درون بشکه بسیار با دقت عمل می کند. این دستگاه ها به شکل دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک موجود هستند. در مدل نیمه اتوماتیک، در بخش کف که بشکه روی آن قرار می گیرد، از رولیک های هرزگرد استفاده می شود تا حرکت بشکه ها روی دستگاه به راحتی صورت گیرد.

تعداد نازلها

تعداد نازل ها بسته به سفارش مشتری قابل تغییر است. برای جلوگیری از به هدر رفتن مایعات در زمان پر کردن، روی نازل ها از یک چکه گیر استفاده می شود. کار کردن با آن بسیار ساده است و با فشار کم دست اپراتور دستگاه بشکه ها به آسانی روی رولیک به حرکت در می آیند.

 

این پرکن مایعات در ابعاد و وزن های متفاوت در بازار موجود است. از مزایای دستگاه پرکن بشکه 220 لیتری می توان به بالا بردن راندمان کاری کارخانه ها و تولیدکننده ها اشاره کرد. این دستگاه در سه شکل پر کردن از ته ظرف، از بالای ظرف و از داخل دریچه نازل تولید می شود. از این دستگاه برای پر کردن انواع مایعات غلیظ و رقیق در داخل بشکه ها استفاده می شود.

دستگاه پرکن بشکه ۲۲۰ لیتری مخصوص پر کردن بشکه هایی با این حجم است که دارای محتوی مایعات و انواع پوره هستد . جنس بدنه دستگاه و قسمتهای در تماس با مواد، تعداد نازل ها و … با توجه به خواست مشتری قابل تعویض است .

ویژگی های خط تولید بشکه پرکن

  • دارای طراحی ویژه جهت ورود نازل به درون بشکه و عدم آلوده سازی محیط کار
  • قابل استفاده برای بشکه های متفاوت از نظر قطر دهانه و ارتفاع
  • سیستم کنترل توزین اتوماتیک
  • دارای دقت و سرعت پرکنی بالا
  • عملکرد فوق العاده با کاربری آسان
  • قابلیت سفارش نقاله قبل و بعد از دستگاه
  •  قابلیت پرکنی از ته بشکه
  • قابلیت قراردادن دستگاه داخل کانوپی ( کانتینر ) و مونیتورینگ اتومات بدون دخالت دست
  • افزایش بهره وری و کیفیت در محصول نهایی
  • دارای ستون متحرک ( جهت تنظیم ارتفاع )
  • دارای چکه گیر جهت جلوگیری از آلودگی محیط
  • قابلیت کارکرد جهت انواع مایعات رقیق و نیمه غلیظ

 عملکرد دستگاه پرکن بشکه

بشکه خالی را بر روی رولیک دستگاه قرار داده و به سمت نازل دستگاه هدایت می کنیم تا دقیقا در زیر آن قرار بگیرد. استارت می کنیم تا نازل به صورت اتوماتیک وارد حفره بشکه شده و عمل پر کردن آغاز شود. در صورتی که نازل دقیق در داخل بشکه قرار نگیرد بعد از یک زمان قابل تنظیم به حالت اول برمی گردد تا مجددا عمل تنظیم آن صورت گیرد.

اندازه گیری حجم مواد داخل بشکه توسط دو لودسل و یک نمایشگر دو سرعته صورت می گیرد تا خطای وزن مواد قابل قبول باشد. پس از اتمام کار، تزریق قطع شده و نازل به حالت اول برمی گردد . بشکه پر شده را به سمت انتهای رولیک هدایت می کنیم و بشکه خالی دیگری را به زیر نازل قرار می دهیم.

مشخصات فنی دستگاه بشکه پرکن

  • استفاده از پمپ برای تزریق مواد
  • استفاده از اینورتر برای تنظیم دور موتور پمپ و پارامتر دور دوم جهت دقت بالا در وزن نهایی بشکه
  • استفاده از شیر اکچیتور بر روی نازل ها
  • استفاده از لودسل و نمایشگر جهت اندازه گیری وتنظیمات وزن مواد
  • دارای چکه گیر جهت جلوگیری از ریزش مواد بر روی بشکه
  • استفاده از طراحی ورود نازل به بشکه در هنگام تزریق
  • استفاده از نقاله رولیکی جهت سهولت در جابجا کردن بشکه ها از زیر نازل ها

مزایای راه اندازی  دستگاه پرکن بشکه

سرعت عمل در کار و صرفه جویی در زمان و انرژی
قابلیت سفارش نقاله قبل و بعد از دستگاه
انتقال سریع بشکه ها
دقت و سرعت بالا در پر کردن بشکه ها
امکان چیدمان بشکه ها روی پالت
کاهش نیاز به نیروی انسانی
کاهش درصد خطا و به هدر رفتن مایعات
قابلیت پرکردن از ته بشکه
کاهش هزینه ها
توزین اتوماتیک بشکه ها و مایعات درون آن ها

مواردی که برای خرید دستگاه بشکه پرکن باید در نظر داشته باشید

  1. ابتدا باید خصوصیات ویژه محصول را بررسی کنید تا یک نوع دستگاه پرکن که عملکرد بهتری دارد را انتخاب نمایید.
  2. سپس مشخص کنید چه نوع مکانیسمی برای پر کردن محصول مناسب تر می باشد.
  3. با توجه به ظرفیت تولید، نوع دستگاه پر کن از لحاظ اتوماتیک ، نیمه اتوماتیک را مشخص نمایید.
  4. همچنین مشخص نمایید مسیر عبور مایعات چه خصوصیاتی باید داشته باشد و برای نازل ها نیاز به چه مشخصاتی دارید.
  5. در نهایت به این نکته توجه کنید که محیط نسب و اپراتوری یک دستگاه پرکن چه ملاحظاتی باید داشته باشد.

شرکت پترو صدرا، با سابقه چندین ساله در زمینه طراحی، و راه اندازی خطوط تولید بشکه پرکن   یکی از معتبرترین و پیشروترین شرکت‌ها در این صنعت به شمار می‌رود.

این شرکت با استفاده از تجهیزات مدرن و تکنولوژی‌های پیشرفته، طیف وسیعی از دستگاه‌های خط تولید بشکه پرکن   را برای کاربردهای مختلف در صنایع گوناگون  ارائه می‌دهد.

پترو صدرا، با ارائه انواع دستگاه های مورد نیاز خط تولید بشکه پرکن  با کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش عالی، به عنوان انتخابی مطمئن برای صنایع مختلف شناخته می‌شود.

مشاوره و ثبت سفارش 

برای مشاوره  با همکاران ما در شرکت پترو صدرا با شماره تماس  28426043-021  تماس حاصل نمایید.

همچنین با آدرس ایمیل [email protected] میتوانید با ما در ارتباط باشید.

همکاران ما در واتساپ و تلگرام هم آماده برقراری ارتباط آنلاین  با شما کارفرمایان محترم هستند.

با امید انتخاب درست و  مطمئن شما و  پشتیبانی همه جانبه از طرف ما

تنوع در انتخاب، کیفیت در عملکرد شرکت پتروصدرا

پتروصدرا حامی  تولید ایرانی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *